Monday, September 19, 2011

Možná zdánlivě nesouvisející storky

Přeštíplý zámek od kola. V centru města. Kolo pryč. Jdu domů pěšky .....


Mám problém s autem, pomohl byste mi? [Otáčím se k chlápkovi, co na mě mluví z otevřeného okýnka zaparkovaného auta] Potřebuju dokoupit brzdovou kapalinu a nemám teď u sebe dost peněz, půjčil byste mi nějakých 8,12 Eur? Bydlím poblíž, tak bych s vám večer ozval a peníze vám vrátil, tady je moje číslo, prozvoňte mě, ať mám vaše číslo. [Otevírám peněženku, vyndavám 10Eurovou bankovku a podávám mu ji]. Můžete víc? [Říkal jste 8až 12, přidávám 2Eurovou minci.] 15? [s 12 to zvládnete] ..... [SMS: Říkal jste, že se mi v pátek večer ozvete a vrátíte mi peníze, co jsem vám půjčil, kde se potkáme?] .....


Budeme organizovat symposium pro náš ateliérový projekt. Mělo by to mít nějaké téma. [Naše téma je hudba a architektura.] Hudba a architektura je příliš obecné, měli bychom zvolit něco konkrétnějšího, lidé chodí na sympozia s konkrétnějším tématem, třeba posledně jsem byl na symposiu o Přístavních městech. [Mně se nelíbí, že výběrem konkrétního tématu si zužujeme možnost toho, že tam někdo vystoupí s nějakým pro nás neočekávaným nápadem] .... Pak je tu otázka. prezentací. Je nás 15, když každému dáme 20 minut, tak je to na moc dlouho. [Co zkusit Pecha Kucha, každému dát 5 minut?] Zvládnout prezentaci stylem Pecha Kucha je hodně náročné pro prezentující. [Dobře, co dát každému 5 minut?] To se zas člověk nedostane moc do hloubky. Navíc budeme mít to téma. [To znamená, že ti co nebudou tématu vyhovovat nebudou prezentovat?] jj, stejně někteří ty školní prezentace nesnáší a nebudou chtít prezentovat. [Jsem proti tomu, aby mohli prezentovat jen ti, co budou zapadat se svým projektem do toho tématu.] ..... Takže jaké zvolíme to téma? .... Co kompozice, to je společné pro architekturu i hudbu. [To mi připadá moc triviální, co spíš něco víc nevšedního?] Podle mě kompozice totiž nejspíš lidi napadne, když se řekne hudba a architektura. [Právě proto bych to nedělal, děláme výzkum a budeme ho chtít prezentovat, tak bych spíš volil něco, co naopak lidi nenapadne]..... [Pořád mi vadí, že tématem omezujeme to, kdo z ateliéru bude na symposiu vystupovat a kdo ne.] .....


Večer. Jedeme na kole do centra. Dva. Před námi týpek, taky na kole. Najednou brzdí, otáčí se, vrací se kousek zpět. Zvedá brašnu podobné té na notebooky. Ptám se Tomáše: Ta taška tam ležela, ne? Než jsme stihli zabrzdit jsme okolo něj projeli. Vracíme se. Říkám, byla to vaše taška? Muž říká ano. Nesledoval jsem ho, takže nemůžu dosvědčit opak. S Tomášem nasedáme na kola a pokračujeme do centra. .... Ohlížím se zpět, týpek s brašnou už naším směrem dál nepokračuje, šlape si to na opačnou stranu .....

No comments: